Loading...

اخبار

دستیابی به اطلاعات صاحب دامنه

نوشته شده در : 2022/08/16 - 00:00
شاید هنگام مشاهده یک وبسایت، کنجکاو شده‌باشید اطلاعات مربوط به صاحب دامنه آن را بدانید. قطعا تمامی اطلاعات مربوط به دامنه و صاحب آن در یک پایگاه داده عظیم ذخیره شده‌اند. آیا ما به عنوان یک کاربر معمولی، امکان دسترسی به این اطلاعات را داریم؟ پاسخ مثبت است.
در این مطلب، با ما همراه باشید تا فوت و فن دستیابی به اطلاعات صاحب دامنه را برایتان شرح داده و درباره اطلاعاتی که نمایش داده‌ می‌شوند، توضیح‌هایی ارائه دهیم.
صاحب دامنه

آدرس دامنه چیست؟

آدرس دامنه، همان آدرسی است که برای باز کردن یک سایت، در مرورگر خود تایپ می‌کنید. برای مثال، آدرس سایت سامان‌بان، www.samanban.com است و در نتیجه، آدرس دامنه ما هم، www.samanban.com است. آدرس دامنه توسط یک ثبت‌کننده، ثبت می‌شود. همراه با ثبت آدرس دامنه، اطلاعات فردی صاحب آن دامنه هم ثبت می‌گردد. در این مقاله، درباره اینکه چگونه می‌توانیم به اطلاعات این فرد حقیقی دست پیدا کرد، صحبت خواهیم کرد. البته سازمان icann به تازگی محدودیت‌هایی روی این اطلاعات هویتی اعمال کرده تا محرمانگی داده‌ها تا حد ممکن حفظ شود.

whois چیست؟

با انجام عملیات whois، قادر به مشاهده اطلاعات صاحب دامنه خواهید بود. این اطلاعات شامل نام، شماره همراه، شماره ثابت، آدرس ایمیل، آدرس پستی، کدپستی و پاره‌ای دیگر از موارد می‌شود. با داشتن این اطلاعات، خواهید توانست تحلیل جامع‌تری روی آدرس دامنه داشته‌باشید زیرا این اطلاعات حاوی مکان فیزیکی سرور میزبان و اطلاعات مربوط به سرور است. با دانستن این اطلاعات، امکان برقراری ارتباط با صاحب دامنه و اخذ مالکیت این دامنه هم فراهم می‌شود.

ممکن است به عنوان یک صاحب دامنه، این نگرانی برایتان پیش آمده‌باشد که با وجود چنین قابلیتی، اطلاعات فردی‌تان در معرض خطر خواهد بود. اما این اطمینان را به شما می‌دهیم که امکان مخفی‌سازی اطلاعات در پنل ثبت‌کننده دامنه وجود دارد و جای هیچ نگرانی نیست. علاوه بر این، بسیاری از افراد، اطلاعات مربوطه را به صورت اشتباه وارد می‌کنند و تمایلی به ارائه اطلاعات واقعی خود ندارند.

چگونه whois بگیریم؟

برای انجام عملیات whois، وارد این سایت شوید. سپس، آدرس دامنه موردنظر را در جای خالی، وارد نموده و روی search کلیک کنید.

صاحب دامنه

برای جلوگیری از ورود ربات‌ها، در این قسمت کپچایی قرار داده شده که باید پر شود. بعد از وارد کردن captcha code و تایید، اطلاعات صاحب دامنه برای شما نمایش داده‌خواهد شد.

صاحب دامنه

اطلاعات صاحب دامنه که در whois می‌بینیم

بعد از انجام موفقیت‌آمیز عملیات whois، اطلاعات زیادی نمایش داده‌ می‌شوند که شاید معنی خیلی از آنها را ندانیم. در ادامه، هر یک را به دقت بررسی کرده و به شرح آنها می‌پردازیم.

بخش whois & Quick stats

در این بخش، اصلی‌ترین و کلیدی‌ترین اطلاعات، نمایش داده می‌شوند. تصویر زیر، نمونه‌ای از اطلاعات whois & Quick stats برای یک دامنه است.

صاحب دامنه
 

Email  :  آدرس ایمیل صاحب دامنه. البته احتمال دارد آدرس وبسایت ثبت‌کننده دامنه در این بخش نمایش داده‌شود.

Registrant Org : در این بخش، نام شرکت صاحب امتیاز دامنه، نمایش داده‌ می‌شود.

Registrar : نام مرکز ثبت دامنه

Registrar Status : اگر در این قسمت، clientTransferProhibited نوشته شده‌باشد، یعنی دامنه در حالت قفل قرار دارد و اگر Ok نوشته شده‌باشد، قفل غیرفعال است.

Dates : زمان اولین ثبت دامنه و همچنین تاریخ انقضای دامنه را در این بخش می‌بینیم.

Name Server(s) : آدرس DNS دامنه که روی آن تنظیم شده‌است.

IP Address : آدرس ip سرور میزبان دامنه

IP Location : مکانی که آدرس IP در آن قرار دارد.

ASN : نام شرکت ارائه‌دهنده خدمات

Domain Status : وضعیت کنونی فعالیت دامنه است که اگر در این قسمت، عبارت Registered And Active Website نوشته شده‌باشد یعنی دامنه ثبت شده و در حال حاضر فعال است.

Whois History : تاریخچه تمام صاحبان دامنه از ابتدا را نشان می‌دهد.

IP History : تاریخچه تغییر آدرس آی پی سرور میزبان

Registrar History : تاریخچه تغییر مرکز ثبت دامنه

Hosting History : نشان می‌دهد که صاحب دامنه تاکنون چند بار میزبان را تغییر داده‌است.

Whois Server : اطلاعات میزبان سرور برای دامنه‌های بین‌المللی

Website Title : عنوان وب‌سایت

Server Type : نوع ‌وب‌سروری که دامنه توسط آن درخواست کاربران را نمایش می‌دهد.

Response Code : اگر این مقدار 200 باشد، یعنی سایت به درستی نمایش داده می‌شود. اما اگر روی 503 یا 404 قرار گرفته‌باشد، نمایش وبسایت با مشکلاتی مواجه است.

SEO Score : امتیاز سئوی سایت را نمایش می‌دهد.

چگونه اطلاعات صاحب دامنه سایت‌های ایرانی را پیدا کنیم؟

وبسایت‌های ایرانی عمدتا با پسوندهای ir. یا ac.ir و یا co.ir ثبت می‌شوند. برای دستیابی به اطلاعات صاحب دامنه آنها، وارد این وبسایت شده و همان مراحل بالا را انجام دهید.

صاحب دامنه

دسته : آموزشی نرم افزار بازدید : 256

نظر کاربران

نظری برای این خبر ثبت نشده است .

فیلیشا


یک فروشگاه اینترنتی است که به عنوان یک پل ارتباطی قدرتمند، خریداران را با شاخص ترین و مطمئن ترین وارد کنندگان کشور که ارائه دهنده مناسب ترین قیمت ها می باشند، مرتبط می سازد.

از تخفیفات و پیشنهاد های ویژه مطلع شوید!